Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Pracownica banku okradała klientów

Data publikacji 18.08.2017

Zarzut kradzieży ponad 410 tys. złotych usłyszała 41-letnia pracownica banku. Kobieta wypłacała pieniądze klientów od 2013 roku używając transakcji maskujących. Podejrzana przyznała się do winy i dobrowolnie poddała karze roku bezwzględnego więzienia i grzywny. Ciąży na niej również obowiązek naprawienia szkody.

Zabrzańscy policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej zakończyli sprawę 41-letniej pracownicy banku, która okradała klientów. Kobieta od jesieni 2013 roku do czerwca 2016 roku wypłacała dla siebie pieniądze klientów zdeponowane na lokatach długoterminowych. Zawsze wybierała osoby starsze, które były stałymi klientami banku i operacji dokonywali w jej okienku. Kasjerka doskonale wiedziała, kiedy klient odwiedzi placówkę bankową i zapyta o saldo. Pozwalało jej to na uzupełnienie konta o brakującą kwotę z konta innego klienta. Kobieta wpadła, kiedy jeden z klientów zgłosił placówce bankowej, że nie zgadza się suma na jego lokacie. Bank podjął czynności sprawdzające pracownicę i zawiadomił zabrzańską policję.

W toku prowadzonych czynności policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej wspólnie z zabrzańską prokuraturą ujawnili, że kasjerka „wyprowadziła” z kont siedmiu klientów ponad 410 tys. złotych. Bank pokrył straty klientów uzupełniając gotówkę na ich lokatach. 41-latka przyznała się do winy i dobrowolnie poddała karze roku bezwzględnego więzienia, a także karze grzywny. Ciąży również na niej obowiązek naprawienia szkody w całości. Na poczet kar policjanci zabezpieczyli dwa mieszkania należące do byłej już kasjerki.

(KWP w Katowicach / mw)

Powrót na górę strony