Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Właściwa reakcja pracownicy banku na próbę oszustwa na "policjanta"

Data publikacji 06.09.2018

Do seniorki zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Oszust poinformował ją o „policyjnej akcji” rozpracowania szajki byłych pracowników banku. Kobieta miała zaciągnąć kredyt w wysokości 15 000 zł, a następnie przekazać pieniądze wskazanej osobie. Dzięki czujności pracownicy jednego z banków, mieszkanka Wołczyna nie padła ofiarą oszusta.

Do usiłowania wyłudzenia pieniędzy metodą „na policjanta” doszło na początku tygodnia w Wołczynie. Na telefon 70-latki zadzwonił mężczyzna który podał się za policjanta. Aby potwierdzić swoja wiarygodność, kazał kobiecie nie przerywając połączenia wybrać numer 997. Kiedy kobieta rzekomo połączyła się z podany numer, zgłosił się innym mężczyzna, który potwierdził dane rzekomego policjanta. Następnie oszust poinformował seniorkę, że musi udać się do banku i zaciągnąć kredyt

Kobieta do banku zgłosiła się przekonana, że uczestniczy w policyjnej akcji przeciwko byłym pracownikom banków, którzy mieli wykorzystywać dane swoich klientów. Mieszkanka Wołczyna poinstruowana telefonicznie przez rzekomego policjanta zamierzała zaciągnąć kredyt w wysokości 15 000 złotych.

Zachowanie seniorki wzbudziło podejrzenia czujnej pracownicy banku, która zorientowała się, że kobieta rozmawiała z oszustami. Dzięki właściwej reakcji pracowników banku, kobieta nie padła ofiarą oszustów.

Przypomnijmy jak nie stać się ofiarą oszustów?

  • Przede wszystkim należy zachować ostrożność - jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze lub policjanta, który mówi, że nasze pieniądze są zagrożone, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań. Podziel się zaraz tą informacją z bliskimi, nie działaj sam. Pamiętajmy, że nikt nie będzie nam miał za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.

  • Potwierdzić dane osoby dzwoniącej możemy jedynie najpierw poprzez rozłączenie rozmowy telefonicznej i wybranie numeru alarmowego 112.

  • Nigdy nie informujmy nikogo o ilości pieniędzy, które mamy w domu lub przechowujemy na kontach bankowych.

  • W szczególności pamiętajmy o tym, że funkcjonariusze Policji nigdy nie informują o prowadzonych przez siebie działaniach telefonicznie! Nigdy nie proszą też o przekazanie pieniędzy nieznanej osobie lub przelanie na inne konta bankowe.

  • W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon, za policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich.

Film Właściwa reakcja pracownicy banku na próbę oszustwa na "policjanta"

Powrót na górę strony