Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Czujna pracownica banku zapobiegła oszustwu. Seniorka nie straciła 33 tysiące złotych

Data publikacji 03.10.2018

Spotkania gorzowskich policjantów z przedstawicielami banków przynoszą efekty. Dzięki czujności pracownicy jednej z placówek, 78-letnia gorzowianka nie padła ofiarą oszustwa. Przestępcy podając się za funkcjonariuszy Centralnego Biura Śledczego Policji prosili seniorkę o przekazanie im swoich oszczędności, które miały być przez nich chronione. Kobieta zdążyła wypłacić 33 tysięcy złotych, lecz na szczęście pracownica banku zorientowała się, że może być ona aktualnie oszukiwana.

W poniedziałek (1 października) z jedną z mieszkanek Gorzowa Wielkopolskiego telefonicznie skontaktowali się oszuści. Podając się za funkcjonariuszy Centralnego Biura Śledczego Policji prosili 78-latkę o przekazanie im swoich oszczędności. Pieniądze miały być przez nich chronione przed złodziejami. Seniorka posłuchała oszustów i udała się do banku. Tam wypłaciła 33 tysiące złotych, które miała następnie im przekazać. Na szczęście czujnością wykazała się jedna z pracownic placówki, która po rozmowie z 78-latką zorientowała się, że jest ona aktualnie oszukiwana. Dzięki jej reakcji seniorka nie straciła swoich oszczędności, a sprawa oszustwa trafiła już na Policję.  Cieszy fakt, że spotkania gorzowskich policjantów z przedstawicielami banków przynoszą efekty. Takie zachowania i metody postępowania w podobnych sytuacjach omawiane są przez funkcjonariuszy podczas specjalnych spotkań. Policjanci zwracają uwagę, że to właśnie seniorzy najczęściej obierani są przez przestępców na swój „cel”. Dlatego też, pracownicy banków mając do czynienia z osobami starszymi powinni wykazać się wyjątkową czujnością i troską o ich bezpieczeństwo, tak jak miało to miejsce podczas poniedziałkowego zdarzenia.

Jak nie dać się oszukać?

  • Nie przekazujmy pieniędzy osobom podającym się za funkcjonariuszy! Prawdziwi policjanci nigdy o to nie proszą;
  • Nie przekazujmy nikomu danych do naszych kont bankowych;
  • Mając podejrzenie, że rozmawiamy telefonicznie z oszustem, rozłączmy się i zadzwońmy na numer alarmowy 112 lub 997;
  • Jeśli odwiedzi nas np. administrator budynku lub przedstawiciel innej firmy, zadzwońmy i upewnić się czy ta wizyta była rzeczywiście zaplanowana;
  • W przypadku gdy jesteśmy sami w domu, warto poprosić o pomoc zaufanego sąsiada;
  • Każdorazowo mając podejrzenie, że mamy do czynienia z oszustem, niezwłocznie powiadommy Policję i zwróćmy uwagę na to jak wygląda odwiedzająca nas osoba (jak jest ubrana, jakim przyjechała samochodem). Zapamiętanie jak największej liczby szczegółów pomoże funkcjonariuszom w ustaleniu i zatrzymaniu ewentualnych sprawców.

 

starszy sierżant Mateusz Sławek

Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wielkopolskim

 

 

 

Powrót na górę strony