Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Systemy bezpieczeństwa w samochodach

Data publikacji 01.04.2008

Coraz częściej producenci aut decydują się na instalowanie w samochodach nowoczesnych systemów wpływających na bezpieczeństwo w ruchu drogowym w wyposażeniu standardowym. Uatrakcyjniając swoją ofertę podnoszą również poziom bezpieczeństwa, który dla kierowców i innych uczestników ruchu drogowego jest przecież najważniejszy.

Przy zakupie samochodu zachęcamy do zwrócenia uwagi na wyposażenie samochodu w aspekcie najważniejszych i skutecznych systemów bezpieczeństwa.

ABS - System zapobiegający blokowaniu kół i zapewniający stabilne prowadzenie auta przy hamowaniu. Jest układem wspomagającym kierowcę w opanowaniu auta na śliskiej, lub innej nawierzchni o zmniejszonej przyczepności. Stale monitoruje prędkość obrotową każdego z kół. Gdy system sterowania stwierdzi wystąpienie poślizgu pojazdu uruchamia procedurę stabilizacji toru jazdy poprzez dynamiczne hamowanie poszczególnych kół, wykorzystując do tego modulator układu ABS. System jest więc w stanie hamować koła zarówno przedniej jak i tylnej osi pomagając kierowcy w miarę precyzyjnie przeprowadzić auto przez śliską nawierzchnię.

TCS - System kontroli trakcji.

ESP - System elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy.

AIRBAG - Poduszka powietrzna, element pasywnego systemu bezpieczeństwa. Poduszka powietrzna ma na celu zamortyzowanie uderzenia o elementy pojazdu ciała pasażerów i kierowcy w wypadku zderzenia czołowego lub bocznego.

Poduszka powietrzna kierowcy jest już niemal standardowym wyposażeniem instalowanym w większości samochodów. Poduszka pasażera staje się standardem w samochodach średniej klasy. Poduszki powietrzne pasażerów siedzących na tylnej kanapie zwykle ukryte są w zagłówkach przednich foteli. Jest to wyposażenie dodatkowe nawet w samochodach wyższych klas.

SERVOTRONIC - System elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego.

EPS - Elektryczny system wspomagania kierownicy.

DAV - Inteligentny system wspomagania układu kierowniczego o zmiennej sile. W zależności o szybkości samochodu regulowana jest siła wspomagania układu kierowniczego.

Oczywiście żadne systemy nie zapobiegną niebezpiecznej i nieodpowiedzialnej jeździe. Pamiętajmy jednak, że systemy bezpieczeństwa połączone z rozwagą i roztropnością kierowcy dają większą pewność na jazdę z mniejszą ilością niespodzianek.

Powrót na górę strony