Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Logityka śląskiej Policji w 2013 r.

Data publikacji 03.02.2014

Na funkcjonowanie Policji garnizonu śląskiego oraz zakupy, remonty i inwestycje wydano w minionym roku 958 089 421 zł, o ponad 63,5 mln więcej, niż w roku 2012. Aż 78% tej globalnej kwoty stanowiło uposażenie dla funkcjonariuszy i wynagrodzenie dla pracowników Policji. Pozostała kwota przeznaczona została w pierwszej kolejności na paliwo do samochodów oraz opłaty za media i podatki. Środki, które pozostały po tych opłatach, to pieniądze, które można było wydać na zakupy oraz działalność inwestycyno-remontową.

Dzięki wprowadzonemu w garnizonie śląskim w 2012 roku monitorowaniu kosztów stałych, w ramach własnego budżetu, wygospodarowano kilka milionów złotych na zakupy sprzętu, jak i na kupno materiałów eksploatacyjnych.

Samorządowcy, poprzez Fundusz Wsparcia Policji, zasilili dodatkowo poszczególne jednostki województwa śląskiego łączną kwotą prawie 7 mln zł. Zwiększyła się także z 98 do 104 liczba samorządów terytorialnych, które wsparły  finansowo śląską Policję w ubiegłym roku. Największą kwotę – prawie 2,5 mln zł – samorządowcy przeznaczyli na dodatkowe służby policjantów, 2 mln zł na dofinansowanie zakupu samochodów, a prawie 1,5 mln zł na remonty i inwestycje.

ŚŁąscy logistycy pozyskali też prawie 1 mln zł z funduszy (narodowego i wojewódzkiego) ochrony środowiska i gospodarki wodnej, co przeznaczono na głównie na remonty i modernizację budynków.

W 2013 śląski garnizon Policji wzbogacił się o nowoczesny sprzęt łączności i informatyczny. Kupiono 288 radiotelefonów przenośnych, 10 radiotelefonów zdalnie sterowanych, 13 zestawów łączności podkaskowej. Uruchomiono również budowę systemu telefonii IP, wykorzystującego cyfrową transmisję dźwięku i obrazu przez sieć policyjną. W ubiegłym roku śląscy teleinformatycy zainstalowali w jednostkach garnizonu śląskiego prawie 2 tys. nowoczesnych aparatów telefonicznych IP. Śląscy policjanci mają możliwość pracy na nowym sprzęcie informatycznym, nabyto bowiem 2280 komputerów, 265 laptopów, 335 monitorów i 368 sieciowych urządzeń wielofunkcyjnych (drukarka/skaner/kopiarka) oraz inny nowoczesny sprzęt, jak np.: 3 zestawy wideokonferencyjne, 8 serwerów, 2 macierze dyskowe itp.

Dzięki wsparciu samorządów, które dofinansowały w połowie zakup nowych samochodów dla jednostek, śląski tabor transportowy wzbogacił się w 2013 r. o:
    
- 32 samochody nieoznakowane marki Opel Astra IV
    
- 6 samochodów nieoznakowanych Kia Cee'd
    
- 21 radiowozów oznakowanych Kia Cee'd
    
- 1 nieoznakowany VW Passat.

Z zakupów centralnych pozyskano natomiast 7 radiowozów nieoznakowanych Opel Insignia (wyposażonych w wideorejestratory) oraz 7 aut osobowych różnych marek i łódź motorową, z przyczepą do jej transportu, kupioną z funduszu ochrony środowiska. Łącznie w minionym roku wprowadzono do użytkowania 75 nowych samochodów, a z eksploatacji wycofano 45 aut.

Rok 2013 był także czasem intensywnej pracy dla policjantów i pracowników Policji zajmujących się w śląskim garnizonie inwestycjami i remontami. Na 19 zadań inwestycyjnych prowadzonych w województwie śląskim wydano łącznie prawie 31,5 mln zł. Do użytku oddano kilka nowo wybudowanych bądź zaadaptowanych na nasze cele budynków, w których już pełnią, bądź niebawem będą pełnili służbę policjanci. Można tu wskazać siedzibę komendy miejskiej w Mysłowicach, komisariatów w Jasienicy i Skoczowie, modernizację siedziby Oddziału Prewencji Policji w Katowicach. Prowadzone były prace przy rozbudowie KP I w Sosnowcu, adaptacji budynku na siedzibę KP I w Rudzie Śląskiej i wiele innych. Za prawie 23 mln zł przeprowadzono 72 remonty w obiektach śląskiej Policji, m.in. w częstochowskim pododdziale prewencji oraz w komendach w Zawierciu, Myszkowie i Kłobucku.

W bieżącym, 2014 roku planowana jest realizacja 16 zadań inwestycyjnych w postaci budowy nowych obiektów oraz rozbudowy i modernizacji już istniejących. Łączna wartość poniesionych nakładów finansowych na te cele osiągnie prawie 23 mln zł. Natomiast planowane na ten rok 32 remonty pochłoną z budżetu ponad 14 mln zł. W ten sposób poprawią się znacznie warunki obsługi interesantów, jak również komfort służby policjantów i pracowników śląskiej Policji.

(KWP w Katowicach / mw)

Powrót na górę strony