Policja.pl

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

NARADA SŁUŻBOWA KADRY KIEROWNICZEJ PIONU LOGISTYKI POLICJI

NARADA SŁUŻBOWA KADRY KIEROWNICZEJ PIONU LOGISTYKI POLICJI

W dniach 23-25 lutego 2015 r. w Warszawie odbyła się narada służbowa kadry kierowniczej pionu logistyki Policji, której przewodniczył nadinsp. Wojciech Olbryś – Zastępca Komendanta Głównego Policji. W spotkaniu udział wzięli Zastępcy Komendantów Wojewódzkich/Stołecznego Policji i szkół Policyjnych oraz Dyrektorzy i Zastępcy Dyrektorów Biur KGP: Logistyki Policji, Finansów oraz Łączności i Informatyki. W posiedzeniu uczestniczyli także przedstawiciele Departamentu Porządku Publicznego MSW.

Naradę otworzył Zastępca Komendanta Głównego Policji nadinsp. Wojciech Olbryś, który po przywitaniu wszystkich zgromadzonych podsumował działalność logistyczną Policji w roku 2014, jak również przedstawił najważniejsze priorytety oraz główne kierunki działania zaplanowane do realizacji w roku 2015.

Prelegentami pierwszego dnia narady było Kierownictwo Biura Logistyki Policji KGP. Mł. insp. Konrad Chmielewski Zastępca Dyrektora Biura podsumował dotychczasową działalność inwestycyjno – remontową, w szczególności dotyczącą stanu realizacji zadań w ramach Programu Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji oraz przedstawił zebranym zaplanowane do realizacji w roku 2015 działania związane z budownictwem służbowym oraz remontowym Policji. Wskazane zostały również optymalne kierunki działania, możliwości i rekomendacje w zakresie zakupu wyposażenia kwaterunkowego dla obiektów remontowanych w ramach tego programu.  

Następnie głos zabrał Dyrektor Biura insp. Waldemar Wódkowski, który przedstawił aspekty związane z racjonalnym pozyskiwaniem nieruchomości na potrzeby służbowe Policji, parametrami techniczno – użytkowymi jakimi powinny charakteryzować się budynki i pomieszczenia służbowe oraz zapoznał uczestników narady z zestawieniem wskaźników dotyczących jednostkowego kosztu realizacji zadań inwestycyjnych przy budowie nowych i rozbudowie dotychczasowych siedzib komend i komisariatów Policji. W dalszej części spotkania zaprezentował i omówił kwestie związane z realizacją zadań finansowanych ze środków unijnych, w szczególności pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura  i Środowisko.

Następnie Zastępca Dyrektora Biura Logistyki Policji mł. insp. Piotr Trzaska – Gerlecki podsumował rok 2014 w obszarze gospodarki transportowej oraz przedstawił plany zakupowe przewidziane do realizacji w roku 2015. W ramach panelu tematycznego dotyczącego gospodarki transportowej omówiony został również stan wyposażenia jednostek Policji (z uwzględnieniem liczby sprzętu transportowego wycofanego z eksploatacji) oraz problematyka szkód powstałych w służbowym sprzęcie transportowym. Ponadto przedstawione zostały zagadnienia związane z efektywnym wykonywaniem serwisu pojazdów, mechanizmy związane z kontrolingiem zleceń do zaplecza zewnętrznego oraz racjonalnym wykorzystywaniem własnego zaplecza obsługowo naprawczego.

Drugi dzień odprawy rozpoczęli przedstawiciele Biura Finansów KGP. W pierwszej kolejności przedstawiony i omówiony został stan realizacji budżetu w roku 2014 oraz plan finansowy Policji na 2015 rok. Ponadto poruszone zostały aspekty dotyczące szkoleń realizowanych w ośrodkach wypoczynkowych i obiektach hotelarskich Centrum Usług Logistycznych. Wskazano również najważniejsze założenia projektowanych zmian rozporządzenia dotyczącego szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której uzależniony jest wzrost uposażenia zasadniczego. Omówiono również problematykę dotyczącą dochodzenia/egzekwowania zwrotu kosztów, w tym poniesionych na odtworzenie mienia Policji w związku z zabezpieczeniem operacji policyjnych.

Jako ostatni w ramach tego spotkania głos zabrali przedstawiciele Biura Łączności i Informatyki KGP, którzy zaprezentowali stan realizacji zadań w zakresie dwóch projektów wspomagających działalność formacji tj. stanu realizacji zadań w ramach Systemu Wspomagania Obsługi Policji oraz Policyjnej Sieci Transmisji Danych Niejawnych (PSTDN). Ponadto przedstawione zostały podejmowane działania w ramach Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej (OST 112), wykorzystywanej na potrzeby obsługi numeru alarmowego „112”.

Na zakończenie narady służbowej nadinsp. Wojciech Olbryś, Zastępca Komendanta Głównego Policji dokonał podsumowania omawianej problematyki, przedstawił rekomendacje oraz wydał stosowne polecenia służbowe.

Powrót na górę strony