Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Standaryzacja Komend i Komisariatów Policji

Data publikacji 06.10.2014

Rządowy Program Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji realizowany w latach 2013-2015 zakłada poprawę warunków obsługi obywateli oraz pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych Policji. Jego intencją jest wyznaczenie nowej jakości obsługi obywatela oraz stworzenie jednolitego standardu komend i komisariatów Policji. Dzięki temu programowi wiele komend w zakresie inwestycyjno – remontowym nadrabia zaległości nawet z ostatnich kilkudziesięciu lat.

Do końca lipca br. już 89 obiektów policyjnych zostało wybudowanych lub zmodernizowanych w ramach Programu Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji. Od 2013 roku rozstrzygnięto już 438 przetargów na remonty i inwestycje na łączną kwotę 581 380 402 zł, w tym 192 przetargi na inwestycje o wartości 450 557 161 zł oraz 246 przetargów na remonty jednostek policji na łączną kwotę 130 823 241 zł.

Na lata 2014-2015 zaplanowanych jest kolejnych ponad 70 przedsięwzięć inwestycyjnych, co oznacza wybudowanie od nowa wielu komend na szczeblach powiatowych bądź komisariatów. Ponadto planowanych jest blisko 70 remontów już istniejących obiektów.

Do tej pory nowe siedziby powstały m.in. dla KMP w Ostrołęce, Płocku, KPP w Stargardzie Szczecińskim, Nowej Soli, Tomaszowie Lubelskim, Szczecinku, Łęcznej oraz komisariatów w Lublinie (VII KP), Jabłonnej, Głogówku, Dobrodzieniu, Jedliczu, Jasienicy i Skoczowie.

W ramach programu przebudowano m.in.: obiekty komend powiatowych w Świdniku i Staszowie oraz zaadaptowano obiekt na nową siedzibę komendy miejskiej w Mysłowicach. Remonty wykonano również w komendach m.in. w Gdańsku, Gliwicach, Gorzowie Wielkopolskim, Przemyślu, Radomiu, Skierniewicach, Suwałkach, Bochni, Brzozowie, Kluczborku, Kościanie, Krotoszynie, Limanowej, Miliczu, Mońkach, Myślenicach, Pabianicach, Pleszewie, Rawiczu, Słupcy, Śremie, Środzie Wielkopolskiej, Turku, Wieluniu, Włoszczowie, Wrześni, Złotowie; komisariatach policji w Białej, Koronowie, Lubsku, Nowej Rudzie, Rzgowie, Wschowie.

Celem finansowanego z budżetu państwa, a nadzorowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Programu Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji jest stworzenie jednolitego standardu zewnętrznego i wewnętrznego komend powiatowych, miejskich i rejonowych oraz komisariatów. Dzięki działaniom, podjętym w ramach programu, możliwe będzie m.in. zapewnienie wysokiej jakości warunków obsługi obywateli poprzez poprawę stanu technicznego obiektów policyjnych, usuwanie oraz zapobieganie powstawaniu barier w dostępie mieszkańców do komend i komisariatów, ujednolicenie wizerunku komend i komisariatów, aby ułatwić identyfikację budynków Policji. Na realizację programu przeznaczono z budżetu państwa 1 miliard złotych i zaplanowano ją na lata 2013 – 2015.

(KGP, MSW)

Czytaj również:

 

Powrót na górę strony